Značka, která změnila planetu
Během první světové války podnikali ve Spojených státech dva konkurenti na poli zemědělských strojů a zařízení pro těžký průmysl. Firmy Benjamina Holta a Daniela Besta si nejednou vjely do vlasů. Ekonomická krize po první světové válce ale oba podnikatele svedla na společnou cestu.
V roce 1925 tak spojením firem obou továrníků vznikla značka Caterpillar Tractor Co. a začala se psát kapitola jedné z nejikoničtějších průmyslových automobilek.
Společné podnikání znamenalo rozmach v nabídce. Počet strojů Caterpillar se rozšiřoval a během let 1926 až 1929 firma zdvojnásobila zisky a dokonce ztrojnásobila množství prodaných traktorů a bagrů.
Revoluční třicátá léta
Další technologický posun přinesl přelom dvacátých a třicátých let. Model Caterpillar Twenty zaznamenal enormní úspěch mezi zemědělci a dostal značku na světovou špičku ve svém oboru.
V roce 1931 proběhla kompletní změna vizuálu. Původní kombinaci šedé a červené barvy vystřídala ikonická kombinace žluté a černé.
Ve třicátých letech si firma zapsala dalších úspěch, když zmodernizovala dieselový motor Rudolfa Diesela. Vynález z roku 1897 byl sice efektivní, ale za cenu vysoké spotřeby. Dvojice amerických továrníků motor předělala a přišla s modelem D9900.
Expanze do celého světa
Druhá světová válka zpomalila výrobu. Již v padesátých letech ale společnost přichází s první expanzí do světa. Značka Caterpillar založila sesterskou společnost ve Velké Británii a v roce 1954 expandovala do Brazílie.
Během padesátých let minulého století se firma dostala do celého světa a dodnes si zachovává vedoucí pozici na trhu. Značku Caterpillar vnímají řemeslníci z celého světa jako synonymum pokroku, kvality a poctivě odvedené práce.
Caterpillar v současnosti vyrábí přes 400 různých stavebních strojů. V jejich nabídce najdeme malé i velké bagry, off-road a on-road trucky i sklápěcí nakladače. Při vývoji nových strojů kladou jejich technologové důraz jak na kvalitu, tak na komfort pro obsluhu nakladače.