Jaká je aktuální realita
Svět obchodu pro oblast e-commerce přinesl za poslední roky stále nové a nové způsoby, jak nejen zaujmout, ale i udržet pozornost zákazníků.
Díky gamifikaci došlo ke spojení herních prvků a techniky s různými oblastmi života, včetně podnikání a prodeje.
Nejběžnějšími a nejpopulárnějšími gamifikačními prvky se staly zejména soutěže, všelijaké odměny, body a virtuální odznaky, díky kterým je koncový zákazník motivován k interakci s konkrétními produkty nebo značkou.
Trendy a předpovědi v oblasti e-commerce
Odborníci na gamifikaci odhadují, že se dá s vývojem dalších moderních technologií v oblasti gamifikace očekávat posun v následujících oblastech:
1. Větší personalizace zážitku zákazníka
Dá se očekávat, že v oblasti e-commerce poroste potřeba stále větší a intenzivnější personalizaci zážitku zákazníka.
Jednoduše řečeno, zákazník bude muset být ještě více vtažen do procesu gamifikace tak, aby byl osloven přímo on konkrétně.
Algoritmy budou analyzovat chování zákazníků a nabízet jim specifické úkoly a odměny na základě jejich osobních preferencí a historie jejich nákupů.
2. Rozšířená a virtuální realita
Větší zapojení rozšířené a virtuální reality je dalším gamifikačním prvkem, který bude hrát klíčovou roli v oblasti e-commerce.
Zákazníci se budou moci seznamovat se značkou a produkty pomocí virtuálních prvků, díky čemuž dojde k jejich emocionálnímu propojení s produktem.
3. Větší sociální interakce
Dalším očekávaným trendem v oblasti e-commerce bude větší propojenost se sociálními sítěmi.
Ta zákazníkům umožní soutěžit nebo spolupracovat na dosažení nějakého cíle s přáteli, což zvýší nejen samotnou zábavnost gamifikačních prvků, ale i angažovanost zákazníků.
4. Důraz na společenský dopad a udržitelnost
Gamifikace v oblasti e-commerce bude více dbát na pozitivní společenský dopad.
Dá se očekávat, že například povzbuzení zákazníků k udržitelným nákupům nebo jejich zapojení do charitativních aktivit, bude na vzestupu.